Ik wil het recept van gevulde kalkoen maken uit delicious kerst 2010, kan ik de ingredienten gewoon halveren als ik het voor minder personen maak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Voor de meeste dingen wel. Ik heb het recept niet hier. Soms staan er dingen in als bepaalde hoeveelheiden vocht welke nodig zijn bij braden. Daar moet je even opletten dat je dat niet halveert; Te weinig vocht en je kalkoen staat opeens droog.
Ook kan je een halve kalkoen niet altijd op dezelfde manier bereiden als een hele kalkoen (Open snijden leidt tot andere maniker van uitdrogen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je doen, maar houdt dan rekening met een half gevulde kalkoen, want die kun je niet halveren, als je hem wilt vullen.